Forbrugeremballage til frisk frugt og grønt
Har modificeret siden 1922, og vi er kun lige startet!
22 oktober 2022: NNZ 100 år
Siden 1922 har NNZ modificeret emballage. Ikke bare ved at skabe innovative løsninger til vores kunder. Men også ved til stadighed at modificere NNZ organisationen. Kun ad denne vej kan vi betjene vores kunder på bedst mulig måde. Tillad os at dele eventyret op gennem årtierne af vores rejse siden 1922:
1922-1930 Pionerer
Vores første årti var centreret omkring pionerarbejdet: Grundlægger Rien Boot (1889-1964) bringer historien om NNZ (Noord Nederlandsche Zakkenhandel) til live i 1922. Den første afdeling var i et pakhus I Groningen ved navn Libau, men snart fulgte i 1924 en bygning på Hoornsche Diep i Groningen. Blandt de første banebrydende skridt kan nævnes: udlandsrejser til de baltiske lande, Tjekkiet og Ungarn. Desuden blev der indkøbt jutesække og jutetekstiler i Pakistan, Indien og Bangladesh. I 2028 var der skabt en omsætning på NLG 334.000.
1930-1940 Opdagelsesrejsende
Vores andet årti var centreret omkring at udforske: Leendert Boot (1911-1972) rejste til hvert hjørne af Europa for at finde forretningsmuligheder. I 1939 besøgte han endda Amerika, hvor han etablerede kontakt med en sukkerfabrik. I Amerika købte han papir- og bomuldssække til sukker, som han sendte med skib til Holland via Holland America Line.
1940-1950 Engagement
Vores tredje årti var centreret omkring engagement. For at kunne tilfredsstille den voksende efterspørgsel, begyndte Leendert efter krigen igen at rejse. I 1947 købte han jutesække i Amerika og Canada. Flerlags papirsække blev føjet til sortimentet, og der blev startet et joint venture med firmaet ’The American Chase Bag’ som svar på udviklingen i Spanien, som havde udviklet sig til et vigtigt salgsmarked for løgsække.
1950-1960 Troværdighed
Vores fjerde årti var centreret omkring troværdighed. Troværdige leveringer og forretningsintegritet driver forretningen fremad. I 1954 træder Rien Boots anden søn, Wim Boot, ind i virksomheden. I 1957 har NNZ omkring 50 ansatte og fejrer åbningen af en ny lokation med den første trykkemaskine til jutesække.
1960-1970 Forandringer
Vores femte årti var centreret omkring forandringer, 1960erne bar præg af, at NNZ begav sig ud på nye veje. Nye pakkematerialer – såsom lino sække, flerlags papirsække, pap, polypropylen og polyætylen begyndte at spille en stadig vigtigere rolle. Efter Hr. Boot Sr.’s fratrædelse den 1. December 1961, blev Leendert og Wim Boot direktører for NNZ.
1970-1980 Rebranding
Vores sjette årti var centreret omkring udskiftning af NNZ’s varemærke. I 1970 besluttede Wim Boot at skifte navn fra Noord Nederlandsche Zakkenhandel N.V.’ til NNZ industrial packaging bv’. Dette blev besluttet pga. det stigende antal internationale kontakter og et produktsortiment som ikke længere var begrænset til sække men som inkluderede mange andre typer af emballage.
1980-1990 Geografisk ekspansion
Vores syvende årti var centreret omkring starten af en geografisk ekspansion. I 1983 åbnede selskabet sit første kontor i Tyskland, og to år sene åbnede det eget salgskontor i Roswell, Georgia, under ledelse af Marco Boot. I 1998 var NNZ nået op på 100 medarbejdere, 14 internationale filialer og havde fordoblet sin omsætning på 5 år til omkring NLG 100 millioner.
1990-2000 Re-positionering
Vores ottende årti var centreret omkring re-positionering. Len Boot trådte ind i NNZ og re-positionerede NNZ som en uafhængig rådgiver, som tilbød de bedste emballage løsninger til sine kunder og skippede sin egen produktion. Han startede en forsknings- og udviklingsafdeling, som førte til en række af prisvindende produkter såsom Carry-Fresh, Liqui-Sorb og Twin-Bag.
2000-2010 Visionær
Vores niende årti var centreret omkring en ny vision. I juni 2002 blev der introduceret nyt logo og slogan: ’NNZ, the packaging network’. NNZ voksede sig ind i rollen som knudepunkt for et internationalt netværk af producenter, pakkere, distributører, universiteter, regeringer og kunder. Fra 2004 blev Len Boot som tredje generation leder af selskabet. Den 11. maj 2007 åbnede NNZ et nyt og bæredygtigt kontor i Groningen til NNZ Benelux og NNZ Gruppen. ISO og BRC certificeringer sætter krone på kvaliteten af selskabets processer og produkter.
2010-2020 Multinational
Vores tiende årti var centreret omkring det multinationale. NNZ er markedsførende inden for transport, engros handel og forbrugeremballage til frisk frugt og grønt. Selskabet fortsætter sin vækstkurs inden for industriel emballage. Selskabet når en omsætning på €170 millioner, har 250 ansatte, ejer 22 datterselskaber i 18 lande. Selskabet har et internationalt netværk af selskaber, som det samarbejder med i mere end 50 lande rundt om i verden.
2020 – i dag Modificering og tilpasning
I dag fortsætter NNZ med at vokse som et multinationalt emballage selskab, der betjener kunder på frisk frugt og grønt markeder samt industrimarkeder gennem sin strategi om kundenærhed og service, med vægt på bæredygtighed og innovation i alle aspekter af vores aktiviteter. NNZ har modificeret og tilpasset sig selv, sine produkter og tjenester siden 1922 og er kun lige begyndt.
Det credo, som har hersket gennem de tre successive Boot generationer har altid været: NNZ handler først og fremmest om mennesker, for det andet om mennesker, og for det tredje om mennesker. Denne vision om selskabets ‘personlighed’ er selvfølgelig hovedsageligt påvirket af de forskellige Boot generationer. Iværksætterånd, passion, harmoni og partnerskab er kerneværdier i familiekulturen. Boot familien ejer 100% af aktierne, og selskabets interesser kommer altid først.
Med en tilgang, som tager afsæt i modificering og tilpasning, fokuserer NNZ på logistik og emballage løsninger, som er bedre for verden, kunder og forbrugere. Selvom emballage af høj kvalitet allerede bidrager til vores miljø, er det ultimative mål: 100% cirkulær emballage. Bæredygtighed – eller med andre ord: kontinuiteten af mennesker, selskaber og verden er den samlende faktor i selskabet. Visionen som NNZ altid har haft omkring iværksætteri er, at man skal være forberedt på fremtiden, være innovativ på alle områder, hvad enten det drejer sig om organisation, markeder, produkter, og man skal til stadighed være innovativ. Vores samfund kan ikke eksistere uden emballage. Vi gør alt, hvad vi kan for at inspirere vores kunder og partnere med vores mål om modificering og tilpasning.
Bæredygtighed
Strategiske løsninger på verdensplan
Iværksætteri
Pålidelig og etisk
Langsigtede partnerskaber
Teamwork
#Rethink (gentænk) innovation
Komplet service logistik
Uafhængig rådgivning
Indsigt i innovation
Kundefortrolighed
Bred portefølje
"*" angiver felter, der skal udfyldes
Disse cookies bruges til at optimere hjemmesidens ydeevne og funktionalitet. Disse cookies er ikke nødvendige, når du browser på hjemmesiden. Det er dog muligt, at visse elementer på hjemmesiden ikke fungerer korrekt uden cookies.
Disse cookies indsamler data, som vi bruger til at forstå, hvordan vores hjemmeside bliver brugt og opfattet. Disse cookies hjælper os også med at optimere hjemmesiden med henblik på den bedste brugeroplevelse.
Disse cookies tillader, at annoncenetværk kan overvåge din onlineadfærd, så de kan vise relevante annoncer ud fra dine interesser og onlineadfærd. Disse cookies forhindrer også, at de samme annoncer bliver vist igen og igen.